Mitsubishi Electric satser videre på det profesjonelle varmepumpemarkedet. Med Atle Engholm og Rune Rystad i nøkkelroller på henholdsvis teknisk og kommersiell side, har selskapet styrket tilbudet til forhandlere som etterspør trygghet, kompetanse og oppfølging i prosjektleveransene.
Mitsubishi Electric har den siste tiden trappet opp satsingen mot bedriftsmarkedet. Nå er både teknisk og kommersiell ledelse på plass med to erfarne navn: Atle Engholm og Rune Rystad. Sammen skal de løfte tjenestene og leveransene for varmepumper rettet mot profesjonelle aktører.
Atle Engholm (57) er service- og avdelingsleder for ME Proff, Mitsubishi Electric sin tekniske avdeling for større varmepumpeløsninger og anlegg i bedrifts- og næringsmarkedet. Han har lang fartstid som kuldetekniker og har jobbet med større kjøle- og varmepumpeanlegg hele yrkeslivet. De siste årene har han imidlertid vært daglig leder for en skole som utdanner kandidater til mesterbrev.
– Jeg var egentlig ikke aktivt på jobbjakt, men da jeg så annonsen kjente jeg at jeg savnet bransjen. Jeg kjenner folk i selskapet og vet at Mitsubishi Electric har et godt rykte. Stillingen virket spennende, og det var tydelig at det lå en reell satsing bak. Det gjorde at jeg fikk lyst til å bli med på reisen, sier Engholm.
Hans hovedfokus er oppfølging, servicekontrakter og bistand ved igangkjøring. Avdelingen han leder er tett på kundene og sørger for teknisk trygghet i prosjektene.
– Jeg bidrar med teknisk bistand og sørger for at våre større anlegg fungerer optimalt. Dette er komplekse systemer med mange fallgruver, og da er det avgjørende med god oppfølging og støtte til forhandlerne, sier han.
Rune Rystad (54) er salgsleder for bedrift, og leder et team på sju dedikerte medarbeidere. Han er utdannet rørlegger, rørleggermester og VVS-tekniker, og har over 25 års ledererfaring fra roller som teknisk sjef, salgssjef og country manager i VVS-bransjen.
– Mitsubishi Electric er en solid bedrift med høy kompetanse og et sterkt navn i markedet. Det var spennende å få muligheten til å lede et dyktig team og samtidig lære mer om et nytt og voksende fagområde, sier Rystad.
For ham er det viktig å videreutvikle både arbeidsmetodikk og kundetilnærming, samtidig som teamet styrkes med digitale verktøy og bedre salgsprosesser.
– Salg Bedrift søker hele tiden å utvikle kunnskapsnivået hos hverandre, og jobber gjerne i team for å kunne bistå kunder på best mulig måte. Vi er også tett på Atle sitt team for å tilby våre kunder en best mulig opplevelse og trygghet med installasjonen. Ikke minst er vi opptatt av å tenke levetid både kostnadsmessig, men også med tanke på miljø, sier han.
Begge er tydelige på at god oppfølging og høy kompetanse er nøkkelen til fornøyde forhandlere.
– Forhandlerne skal oppleve tilgjengelighet, kunnskap og raske svar. Vi jobber tett med hverandre og har et felles mål: å gjøre det enklere og tryggere å installere, selge og eie større varmepumpeanlegg fra Mitsubishi Electric, sier Rystad.
Engholm legger til:
– Det handler om å løfte kompetansen – både hos oss og ute hos kundene. Jo bedre vi gjør forhandlerne, jo bedre gjør de sluttkundene.
Vil du vite mer om våre løsninger for proffmarkedet?